Betuwse Ballooning Ballonvaarten,
voor een bijzondere belevenis!








Previous
Next
Wilt u ook een ballonvaart maken boven de betuwe? Dan bent u bij Betuwse Ballooning op het juiste adres! Wij verzorgen vaarten in de omgeving van Buren, Tiel, Maurik, Beesd en omstreken! Wij verzorgen ballonvaarten voor alle leeftijden! Kijk eens rond op onze website of bel met onze piloot! Contact
Wij van Betuwse Ballooning proberen u de ultieme vaart te laten beleven. Dit doen wij door u mee te laten varen over een van de mooiste gebieden van Nederland.
Bent u geïnteresseerd in een privé vaart? Kijk dan op onze pagina: Ballonvaart 2 personen
"De luchtballon is in onze geschiedenis het eerste vliegende object geweest dat door mensenhanden is gebouwd"
Ballonvaren was de eerste mogelijkheid voor de mens om zich los te maken van de aarde. Meer dan 230 jaar geleden ontdekten de gebroeders Montgolfier de stijgende kracht van warme lucht. Aan dat principe is in 200 jaar niet veel veranderd. Maar de techniek heeft natuurlijk niet stilgestaan en ballonvaren is nu een heel stuk moderner en veiliger.
Wij van Betuwse Ballooning zijn aangesloten bij de KNVVL. Hier kunt u ons terugvinden: https://www.knvvl.nl/ballonvaren/locaties
Facebook feed
4 days ago
En ook vanavond mochten we weer 🤣.
Heel even geduld tot de wind voldoende was afgenomen en om 20.30 uur kon de koude lucht, gevolgd door de warme lucht erin.
Even wat mooie plaatjes schieten.
Al snel daarna stond de VIP-ballon PH-BBT rechtop om het luchtruim te kiezen richting Zaltbommel.
De crew kon de ballon goed volgen (dat lukte beter als gisterenavond 😜) en had zelfs tijd voor een 🍦.
De landeigenaar was via een behulpzame voorbijganger snel gevonden en we mochten zelfs met de auto het weiland in.
Na de 🍾 nog even langs de landeigenaar die vertelde dat hij om 21.15 uur klaar was met maaien 😄
5 days ago
En dan is het weer zover....na dagen van veel wind, onweer en regen zorgden de weergoden vanavond voor prachtig ballon weer.
De PH-TBB vertrok uit Tiel Passewaaij waar we een paar keer gejuich hoorden. Lekker hoor, dat Nederland scoort.
En dan de lucht in, op naar het land van Maas en Waal.
De crew dacht even het wordt alleen de Waal over, verkeerd gegokt 🙉.
Dan nemen we toch een pontje, dat was makkelijker gezegd dan gedaan 😓, iets met een evenement 🤪.
Even leek het erop dat we om moesten rijden maar gelukkig ging de pont bij Appeltern wel.
Tja en dan ben je er zo😘.
Het voordeel is dat de ballon dan is ingepakt 😉.
Alles de kar in, aan de 🥂🍾, op naar huis.
Met de pont want die vaart gelukkig nog😜
... See MoreSee Less